Tuesday 7 August 2012

Tukar Jenama kopi Di Rumah anda Untuk Kehidupan Yang Lebih Baik



 "program komuniti minum kopi  ini telah dibuktikan adalah program komuniti yang sangat baik dan mudah dapat daripada semua peluang menjana pendapatan lain dalam web. Ia adalah satu aktiviti dalam talian yang mengamalkan nilai murni serta membentangkan kaedah yang sangat beretika untuk membuat wang. Ahli juga tidak tertekan untuk menjual produk untuk menerima pendapatan. Jika anda akan memilih untuk menyertai program komuniti ini , anda pasti akan mencapai kebebasan kewangan akhirnya".

Gerak Muafakat "komuniti Minum Kopi" Cordy dapat duit ialah sebuah program senyap lagi santai Yang Menggunakan Kaedah Ekonomi Permuafakatan Sebagai Pendekatan Untuk Faedah Ahli-Ahli komunitinya.

Selain itu juga komuniti ini yang di bentuk bersedia dan peka dengan keadaan yang berlaku di persikitaran hidup mereka dalam erti kata lain sedia membantu dan menyumbang apabila ada ahli masyarakat sekeliling memerlukan bantuan dari segi kewangan dan sebagainya.

Peluang terkini untuk seluruh rakyat Malaysia yang menginginkan kebebasan masa dan kewangan serta kesihatan yang lebih baik secara santai bersama-sama menyertai komuniti minum kopi Mahaguru ini.Apakah ‘Rahsia’nya? Ianya Mudah, Senang dan Kopi. Itu lah resepi untuk anda bebas Kewangan,Sudah tentu lebih mudah diduplikasi bukan.
Produk santai bermutu tinggi keluaran anak malaysia dengan 100% 'Organik'.



Anda tidak lagi perlu pening dengan produk yang bukan keperluan di mana anda perlu menyakinkan orang lain untuk menggunakannya.
Anda tidak perlu bermati-matian meyakinkan orang lain untuk minum kopi.
Kopi sesuatu yang diminum tanpa perlu disuruh atau dipaksa.
Kopi secara semulajadi ialah keperluan. Ianya ialah minuman ke-2 diambil oleh setiap orang selepas air.

                                                       
    (KOPI juga telah di kisahkan oleh P Ramlee untuk mengeletek hati kita hingga ketawa berdekah-dekah)
Ianya menjadi komoditi terbesar didagangkan selepas minyak.
Fakta ini cukup jelas dan mudah untuk diduplikasi. Ini merupakan ‘kunci’ yang menjadi kejayaan sesuatu perniagaan perniagaan atau pun projek minum kopi ini sahaja,.
Renungkan…Apakah ayat paling 'power' atau popular digunakan bila mengajak kawan ke restoran atau warung setiap pagi, petang atau malam?.
"Jom Minum KOpi" 
"Setiap seorang di antara kita mempunyai keupayaan kewangan yang terhad. Tetapi, sekiranya keupayaan yang terhad ini digabungkan, ianya akan menjadi satu kekuatan yang luar biasa.sertai komuniti minum kopi Mahaguru,"TIDAK PERLU MENJUAL HANYA PERKENALKAN SAJA ANDA AKAN DI BAYAR HARIAN DAN BULANAN".sila klik  
                                                 
Webblog minum kopi dapat duit ini juga sentiasa Memaparkan permasaalahan ahli-ahli dan berpakat sesama ahli untuk membuat sumbangan hasil dari usaha memperkenalkan program minum kopi dapat duit ini kepada 
saudaramara,rakan-rakan serta jiran-jiran terdekat, dengan cara memindahkan 50sen atau RM1 ke walet ahli yang memerlukan bantuan bila keadaan sangat-sangat memerlukan cuba bayangkan jika RM1x100.000 ahli komuniti menyumbang ini bermakna dalam sekelip mata sahaja RM100.000 terkumpul di dalam walet ahli yang memerlukan dan ini bermakna juga masaalah yang besar dapat di selesaikan dengan segara contoh ahli memerlukan RM50.000 untuk kos pembedahan jantung.
Tidak perlulah kita paparkan masaalah itu di program "bersama mu"atau berjumpa dengan VVIP untuk meminta bantuan oleh kerana banyak kerenah birokrasinya.
Keistimewaan kepada ahli-ahli komuniti minum kopi dapat duit ini ialah di mana ahli-ahli akan mendapat pendapatan serta merta  dan juga sistem tabungan yang di ujudkan agar setiap bulan ahli-ahli akan mendapat  pendapatan bulanan bagaikan menerima "gaji' ini juga bolehlah disimpan untuk kegunaan di masa hadapan sebagai persediaan di hari tua atau pendidikan kos rawatan,pendidikan anak-anak dan juga untuk membayar  Hutang-hutang dari tabung-tabung pendidikan,AIM,TEKUN,MARA kepada yang meminjam.
Dengan jumlah penambahan ahli-ahli komuniti minum kopi ini hari demi hari adalah satu peluang kepada ahli-ahli komuniti  yang mengusahakan perniagaan sendiri untuk menambahkan jumlah pelangan dan meningkatkan jualan produk IKS dan perkhidmatan yang di usahakan oleh ahli-ahli komuniti itu sendiri sekiranya ada  di samping itu juga ahli-ahli komuniti minum kopi dapat duit bolehlah merebut peluang perniagaan yang ada di iklankan oleh ahli-ahli komuniti.
"Mungkinkah anak kecil ini dibunuh kerana ibu dan bapanya terlalu miskin sehingga tiada makanan untuk diberikan kepada anaknya? Adakah kematian lebih menyenangkan daripada hidup di dalam kesengsaraan?.
'ALLAHU AKHBAR",berat mata memandang,berat lagi azab yang ditanggung kanak2 itu. Situasi ini berlaku di sebuah perkampungan serba daif di selatan Afrika dimana ayahnya tidak mampu untuk menanggung,tidak sanggup melihat anak kebuluran.Lalu,membuat keputusan untu membunuh anak yang tidak berdosa ini. 
Persoalannya..wajarkah dilakukan sebegitu rupa?Adakah kematian lebih menyenangkan daripada hidup di dalam kesengsaraan ?   
    
Matlamat Paling Utama  pergerakkan komuniti minum kopi dapat duit ini ialah untuk membina satu komuniti peminum kopi yang mahu mengubah cara berbelanja daripada sistem "berhutang kepada sistem kongsi, simpan dan beli".
                                                                
Sasaran permulaan pergerakkan komuniti peminum kopi  ini ialah mereka yang tidak mempunyai peluang untuk membuat pinjaman untuk membeli sesuatu disebabkan kedudukan kewangan mereka seperti telah: 
1.disenarai hitamkan, 
2.Tidak mempunyai penyata pendapatan seperti slip gaji atau penyata KWSP   
3.Telah melebihi had pinjaman atau had umur untuk membuat pinjaman baru dan sebagainya. 
 Apakah alternatif yang ada kepada golongan ini? Menggunakan pihak ketiga untuk membuat pinjaman, itupun kalau ada yang sudi nak pinjamkan nama.      
Gerak Muafakat komuniti peminum kopi ini ingin menyatukan sesiapa sahaja yang termasuk dalam golongan ini untuk memulakan inisiatif yang dinyatakan di atas.
      
Usaha telah dimulakan dengan mencipta sistem on-line terkini yang memberikan pendapatan serta merta yang boleh di keluarkan dalam masa 24jam serta sistem tabungan pendapatan bulanan yang di bayar pada setiap 2HB setiap Bulan dan bayaran untuk menyertai komuniti ini adalah bersesuaian dengan keperluan semasa tanpa memerlukan mereka yang menjadi ahli mengeluarkan bayaran yang tinggi iaitu hanya RM150 sahaja untuk 5 kotak kopi MahaGuru.
 
Dalam erti kata lain, Gerak Muafakat peminum kopi ini bolehlah  memulakan perancangannya dari peringkat rendah sehinggalah ke peringkat tinggi setelah memperolehi pendapatan serta merta dan bulanan seperti membeli komputer untuk pembelajaran anak-anak,membayar ansuran motosikal,kereta,rumah atau pun bolehlah  memulakan sesuatu perniagaan tanpa perlu membuat pinjaman.   
   
Dalam program komuniti minum kopi  ini adalah di harapkan tidak lagi menjadi halangan kepada sesiapa untuk menyertainya kerana anda hanya perlu faham apa itu komuniti minum kopi, kenapa anda perlu menyertai program komuniti ini dan itulah yang perlu anda kongsikan dengan beberapa orang yang lain yang rapat dengan anda.  
                            
"Tidak perlu menjadi Jurujual dan TIDAK perlu jadi speaker dan bercakap di hadapan khalayak ramai". 
    
Sekiranya kita bersama-sama mendalami serba sedikit ilmu mengenai komuniti minum kopi ini, yang sudah sememangnya mudah untuk difahami, kita juga yang akan mendapat faedah serta merta dan juga bulanan  apabila kita mula mengenalkan program komuniti minum kopi ini kepada orang lain. 
      
Kejayaan program komuniti minum kopi ini TIDAK sahaja bergantung kepada berapa laju anda perkenalkan kepada orang lain akan  tetapi kefahaman orang-orang yang anda kenalkan ,keperihatinan tentang keadaan kehidupan mereka  dan keupayaan mereka menduplikasi program komuniti minum kopi ini yang paling utama. 
       
Panduan di webblog ini adalah untuk anda memahami dengan lebih mendalam mengenai komuniti minum kopi  ini dan bukan untuk diberikan kepada ”prospek”.     
     
Dalam program komuniti minum kopi ini tidak ada istilah prospek kerana orang yang anda jemput sepatutnya orang yang sangat rapat dengan anda dan bukannya mereka yang di ”tangkap muat” sahaja.    
       
Inilah keunikannya jika dibandingkan dengan ”program-program” yang lain yang boleh dilakukan secara canvassing, flyers dan sebagainya. program komuniti minum kopi dapat duit ini perlukan pendekatan peribadi yang menunjukkan keikhlasan anda untuk menjemput mereka ke dalam komuniti ini agar mereka juga menerima manfaat yang sepertimana anda terima.      
 
Program komuniti tradisional banyak menggunakan kaedah manual dan tidak menggunakan sistem yang sepenuhnya berasaskan Internet. komuniti minum kopi dapat duit ini menggunakan Internet sepenuhnya dan memudahkan pihak yang berada jauh dari kita untuk membuat urusan. Bagi mereka yang belum celik IT, pusat khidmat komuniti  yang telah di ujudkan akan membantu para ahli ahli baru mendaftar dan membuat pengeluaran pendapatan di peringkat awal kerana akhirnya semua ahli perlulah berdikari. 
 
                                                                          
 Impian untuk memperolehi pendapatan bulanan mencecah 5 angka bukan lagi mimpi di siang hari dengan sistem gerak muafakat komuniti minum kopi ini.

No comments:

Post a Comment